Kantovälinetukihenkilöt ja -lainaamot

Kantovälinetukihenkilöt ovat Kantoliinayhdistyksen vapaaehtoisina toimivia jäseniä, eli innokkaitakantoliinojen ja kantoreppujen käyttäjiä, joihin voi kuka tahansa ottaa yhteyttä pyytääkseen neuvoa tai opastusta. Miten sidon vastasyntyneen, onko kantorepun säädöt kohdillaan, kuinka saan lapsen selkään?Kantovälinetukihenkilön apua voi pyytää niin kantamisen ensimetreillä kuin myöhemminkin uusien sidontojen tai kantovälineiden käyttöä harjoitellessa. Opastuskeskustelut tukihenkilön kanssa ovat aina luottamuksellisia ja ilmaisia. Monet tukihenkilöt liikkuvat sovittaessa matkakuluja vastaan myös lähialueille, jos samasta kaupungista ei löydy opastajaa.

Ota rohkeasti yhteyttä oman alueesi tukihenkilöön!

Haluaisitko itse toimia tukihenkilönä?

Kantovälineohjaajat

Vapaaehtoisten tukihenkilöiden lisäksi Suomessa toimii muutamia kantovälineohjaajia. Kantovälineohjaajat ovat koulutettuja, sertifikaatin suorittaneita ergonomisen kantamisen ammattilaisia. He tarjoavat apuaan usein yrityksensä tiloissa, ja osa palveluista on maksullisia.

Kotto

Tuuli Puolimatka